Oriental Solo

Rozfázování lekce:
1 2 3 4
0:00 /
Doprovodné stopy:

Oriental Solo Backing track

Doporučené lekce:

Jak zahrát sólo v lydickém modu
Přidáno 04.11.
Přidáno 27.01.
Lydický kytarový riff
Přidáno 23.09.

Oriental Solo

» Tags: sólo, metal, rock

Ahoj,
dnes se vydáme na cesty za exotikou. Celá skladba je v harmonické tónině C#mi, avšak začíná japonskou stupnicí Kumoi od G#. Tato stupnice má velice orientální nádech a rád v ní hraje například kytarista Marty Friedman.

Většina skladby stojí na V. stupni, což je dominanta a ta je v přirozené mollové stupnici mollová. Tím ale, že jsme v harmonické mollové stupnici, vznikne nám tedy dominanta durová. V našem případě akord G#7 a od něho se odvíjí zbytek sóla.

Po úvodní vyhrávce ve stupnici Kumoi přichází na řadu část, kde se užívá bending spodního hlasu do primy, tedy zdvojení tónu s melodickým průchodem a následným bendingem do primy. Tento postup jde po sekvenci. Nyní následuje rozklad dominantního septakordu G#7, který přechází v motiv s ostinátním a ve vrchním hlase.

Dále pokračují stupnicové běhy v podobném duchu až do chvíle, kdy se harmonie posune do VII. stupně, kde jsou hrány rozklady zmenšeně zmenšeného akordu C dim pomocí techniky sweep picking. Poté následuje sekvencový běh od struny e až po strunu E, zakončený na notě c, a závěrečné rozklady akordů D# dim, F# dim, A dim a C dim.

V celém sóle je použito hned několik technik hry, a to hlavně technika bending a technika sweep picking. Sólo, ač je v čtyřdobém taktu, má velice náročnou a komplikovanou notovou sazbu. Přiložený notový materiál je nutno brát s rezervou, hlavně v rychlých pasážích, protože sólo je hodně pocitové a nelze úplně přesně v notách těchto hodnot zapsat. Při nácviku je třeba dbát pečlivému zahrání not a je důležité jednotlivé běhy nafrázovat do podkladu tak, abyste začali
a skončili vždy na danou dobu.

Při nácviku přeji hodně zdaru a pevné nervy! Pavel Hanus